maandag 22 oktober 2007

1 groot feest


Jeeeeuj ik kan foto's op mijn blog zetten. Jammer genoeg ben ik mijn kaartje vergeten in de hostel waar al mijn foto's op staan :) haha. Ik zal ze er zo snel mogelijk proberen op te zetten. De link volgt nog wel.

Het is hier trouwens echt 1 groot feest! Echt superleuk! Plus IK HEB EEN PLAN. Wonder boven wonder. Ondertussen ben ik echt al heel goed bevriend geraakt met Marie en we hebben besloten samen de east coast te doen. We blijven nog een week in Syndey en volgende maandag (29ste) vertrekken we op surfkamp! Dat betekent 8 uur (!!!) surfles per dag en 's avonds feesten als de beesten met bbq op het strand.. Ik kijk er echt naar uit. Nadien blijven we in Byron Bay om werk te zoeken, dus we blijven daar een paar weken. Of we trekken door naar Surfers Paradise. In ieder geval gaat er veel gesurft worden de komende weken of in mijn geval veel gesparteld worden in de gigantische golven. Wordt wel heel komisch denk ik. In de tweede week van december trekken we naar Brisbane, waar we de Zweedse louisa (meisje dat ik ook hier heb leren kennen) zullen ontmoeten. het is de bedoeling dat ik daar ook wat ga werken en verder feesten :) Het is nog altijd een vakantie e ;)


Voor de rest is al mijn geld ondertussen op mijn australische bank gezet, dus dat is natuurlijk geweldig!


Dan nu een klein verslag van wat ik allemaal heb uitgestoken de voorbije dagen:

Donderdag ben ik gaan cruisen. Ik had een gratis cruiseticket gekregen bij mijn aankomst hier. Aangezien ik toen nog geen geld had om te spenderen vond ik het een goed idee om mijn gratis ticketje te gebruiken, zodat ik toch iets kon zien... de boot deed een tocht door de haven en stopte op verschillende plaatsen, daar kon je dan afstappen en de volgende boot opspringen als je wou. Ik ben afgestapt in Watsons Bay en daar een paar uur gebleven. Ik was helemaal versteld van het uitzicht! Prachtig! Je zal het wel zien op de foto's als ik ze er (eindelijk) heb opgezet ;) Tegen de avond heb ik de rest van de tocht gedaan en gewoon wat gezeten op de boot, genieten van het uitzicht. Zalig. Dan was er een BBQ in de hostel waar ik even mee heb geholpen en mij vol heb gepropt met roo-(aussies voor kangeroo)burgers. Superlekker. Voor de rest nog tot een stuk in de nacht zitten tetteren met mensen. Zo leuk om heel de dag op stap te gaan, in de hostel te komen en direct uw verhaal te kunnen doen. Je leert echt supersnel veel mensen kennen.


Vrijdag was de dag van het geld. Een goede dag :D Heb mij een pet gekocht om te vieren dat ik mijn geld had en met Marie naar Manley beach getrokken om aan ons 'kleurke' te werken:) Om daar te geraken moet je een ferry nemen van ongeveer 30 min. Wel leuk... Manley beach was gezellig (ondanks dat het er heeeeeeet was en we niet in het water mochten omdat het vol zat met giftige kwallen!), had iets weg van Miami vond ik. Ze hebben daar in ieder geval een broodjesbar waar ze de lekkerste broodjes van de wereld hebben! Niet overdreven... Twas heel gezellig tot dat Marie haar slippers ineens weg waren... gestolen terwijl we er naast lagen. Ongelooflijk, maar dat gebeurt naar het schijnt wel meer daar. Dus dan maar nieuwe slippers gaan kopen en een ijsje uit een Deens ijsjessalon als troost :) Nadien de ferry terug genomen van 17u, en dat uur is bekent voor de zonsondergang... en echt waaaaauw! de zon gaat onder achter the oprah house en the harbour bridge! Prachtig! Weer te zien op de foto's die ik binnekort zal uploaden. En eens terug in de hostel ons klaargemaakt en gaan feesten in teh city :D Twas leuk, maar alles is hier echt duurrrrrr, maar het is de moeite. Twas echte en superleuke avond met veel heel grappige situaties...


Dan zaterdag ben ik niet echt buiten geweest, heel de dag liggen niksen op het terras :) Ik lag pas om 7u in mijn bed en ik een hostel ben je ALTIJD wakker voor 10u door het lawaai.. Dus ik was stikkapot. Maar toch de moeite :)


Gisteren (zondag) zijn we naar Bondi beach geweest.. een heel bekend strand in Austr. misschien zelfs iets te bekent, want het was er echt suuuuperdruk. Er was een surfwedstrijd aan de gang, dus da was wel cool om te zien. Die mannen breken hun nek op die golven en springen gewoon terug op die surfborden. Gek zijn ze, da zie ik mij nog in geen 100 jaar doen. Ik zal wel kijken :D. 's Avonds wouden we terug uitgaan, want zondag zou het zogezegd overal feest zijn hier, wel... Ik heb daar ni veel van gemerkt in ieder geval. Zondags is het dood in de bars. Ach ja dan zijn we maar iets vroeger dan anders naar huis gegaan..


En nu is het maandag en zit ik te bloggen.. Het is bakheet buiten, dus sebiet ga ik in het zwembad springen en daar blijven :)


Dat was het zowat voor nu. Tot de volgende en see ya mates


X

Marie - Ik - Britse Alex

12 opmerkingen:

Anoniem zei

hey Dana,

het is daar in Australië precies veel leuker dan bij ons. Feesten, fantastisch weer (wij bevriezen hier al bijna), tof gezelschap. surfen klinkt echt wel leuk, maar wel vermoeiend denk ik, zo'n 8 uur aan een stuk. ik wens jullie in elk geval veel waterpret.

groetjes
xxx
Indira

Anoniem zei

Deben,

super dat het u zo goed gaat! blijven gaan met die banaan en euh, hou et daar tegoei he :d

Unknown zei

hey dana
klinkt daar wel heel tof,lekker weer,feesten,vrienden,keitof:-)
geniet ervan en zorg goed voor jezelf
veel plezier grts ( tante) caroline
xxxxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

Ellow Dana!

leuk om te lezen :-). Fijn dat ge u vermaakt ginder! Duidelijk een pak funky'er dan het zoeken/vinden van werk of verderstuderen, zoals het gros van uw lieftallige ex-klasgenootjes in dit miezerige oord van vrieskou doet.

Nog veel pret daar!
Chorízz

Anoniem zei

Hey Kindje,

Net terug van Zanzibar (het was daar 25° warmer dan hier in dit koud landje - dus al direct de verwarming op hier ...)

Meteen je bijdrages gelezen natuurlijk - toch een beetje volgen wat mijn kind uitspookt daar beneden ... Blijkbaar een beetje in mijn voetsporen : Manly beach heb ik vorig jaar ook nog gelegen, binnenkort ook Brisbane (tips : je kan heel goedkoop een dagticket nemen voor de taxiboot daar - kan je een hele dag op en af springen en meteen heel de stad zien - en verder is er een directe trein naar Surfers Paradise van daaruit ...) Maar bon - je vindt je weg wel lees ik zo ...

straks of zo meer per e-mail,
have fun !

xx

paps

Ronny zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ronny zei

Hoi feestbeest, tof je verhale te volgen.
Je hebt idd je papsie even latebn zwoegen voor hij naar Zanzibar op verdiende rust kon.
Nu alles op zijn pootjes en plannen maken voor de toekomst.
We volgen je wel.
Geniet er van.
NR

Anoniem zei

dana'ke,

ge hebt uwen draai daar wel gevond blijkbaar! ik ben in ieder geval heel blij dat alles goed gekomen is met het geld. en wat Dana hier al zeer goed kon, kan ze daar blijkbaar nog beter... feesten tot ze er bij neervalt! Blijven genieten van dit mooie avontuur en natuurlijk blijven bloggen!!!

veel liefs kevin

Stephanie zei

Hoooooooi Kitkund!
Ik ben mij mentaal aan't voorbereiden op de koude in België.. Ik kijk daar al helemaal ni naar uit. Wel naar het weerzien van Olivier en de pussycats. Vooral den Bob, damn die moet gegroeid zijn, zal binnenkort wel fotootje mailen! En ni te vergeten onze nieuwe vrienden van de zomer, Davy en Anneke. Zoals ge wss wel zou kunnen verwachten, zit ik morgenavond belgischen tijd aan den toog van den boer te hangen me een fris boereke in mijn handen, om te genieten van die godendrank!
Als ge daar ga surfen past dan wel op voor de haaien!!!! Denk maar aan het verhaal van JAWS! It could happen to you too :-D

Dikke kus van el puppo construccion!

Anoniem zei

wow!

gij wordt een surf-babe, da klinkt nog beter als cow-girl! zie maar da ge veel foto'kes pakt. ciaokes en tot de volgende blog

x

Anoniem zei

heyhey,

fijn om te lezen!!
klinkt allemaal heel spannend!
zoveel feestjes en rondtrekken in zo'n stad... WOW
jij gaat echt kunnen surfen ofwa?
grappig :-D

Sebiet vertrekken peter en ik naar het kotfeestje van andres, pieter, jack, "gigi",...
karen kan jammer genoeg niet en jij en jozefien (new-york) zitten int buitenland!!!

momenteel heb ik een weekje vakantie (herfstvakantie).
het is hier schijtweer en veel werk dus geniet jij er maar
dubbel van!!

xx

jeff

Nak zei

Ik ben u blog al gaan voorlezen aan de kageroos in de zoo. Ze zitten een beetje in de put nu, daar in hun Antwerpse kooi. Alleen met die roo-burgers kunnen ze minder lachen.

Ik hoop vooral dat je ergens voor cowgirl kunt gaan! Ik kan het mij perfect inbeelden enzo. (Tip: Als je dan eens op een paard moet zitten, handen niet van het stuur voor de lichten eh! of dat beest draait een driedubbele balletspiraal op zijn rug omdat hij niet weet wat te doen. Anders: foto's!)

Laat ze daar nog een poepie ruiken ginder! (vooral die Duitsers! bleh)

Groetjes,

Enak