zaterdag 13 oktober 2007

eerste dag sydney

Eerst en voora, het zijn hier qwerty toetsenborden, dus als er fouten instaan (vooral een z die een w moet zijn) bij deze mijn excuses! maar dus, ik ben nu al 1 avond en 1 dag in sydney en ik kan al duizend dingen vertellen, maar mijn internettijd staat dat niet toe ;)

In ieder geval in het vliegtuig werd al snel duidelijk dat de aussies een sociaal volkske is dat heel trots is op hun land. ik heb dan ook van mijn buur belachelijk veel tips gekregen die ik uiteraard ni heb kunnen onthouden.. Maar ja hulp genoeg hier als ik iets niet weet. Toen ik landde werd ik opgehaald door nen alternatieveling met een bompaklakske en nogal vreemde kleren, maar hij was echt wel super grappig en praatgraag. Al goed want ik was te groggy van de vlucht :) de mens is een tourke met mij gaan doen en heeft mij nadien afgezet aan men hostel, nadat hij me een informatiepakket had overhandigd van ongeveer 5kg! De hostel is echt superhip en eigenlijk nog wel leuk ook om te logeren, dus dat is al een meevaller... de informatie daarentegen is een ramp! Niet dat ze dat niet geven ofzo, integendeel, er is echt te veel te doen, te veel opties. Aangezien ik niet echt een plan heb na morgen ga ik er vanavond eens over nadenken :) haha beter laat dan nooit e. Ik twijfel nog tussen hier een maand blijven en zerken of ineens verder trekken. Als ik hier blijf dan moet ik eerst een barcurcus volgen en werk vinden, als ik verder trek ga ik waarschijnlijk een jilleroo-curcus volgen (jilleroo is een vrouzelijke cowboy) en ergens op een range gaan werken OF ik blijf hier nog een week in het centrum en trek nadien naar een hostel aan het strand OF ik kan overal terecht om fruit te gaan plukken OF ze zoeken ook veel au-pairmeisjes... Dat laatste ga ik uiteraard ni doen, aangezien op kinderen passen mij meer stress en frustratie bezorgt dan welke job ook. In ieder geval veel te doen en veel te zien. Zoveel zelfs dat het echt te veel is :)

Vandaag heb ik gewoon wat rondgehangen in de stad. Ben eerst naar mijn toeristenbureau geweest en alles zowat in orde proberen te brengen, zoals een gsmnummer, hostel membership, etc. Het is wel stom dat ik op een vrijdagavond ben aangekomen, want ze hebben niet alles in orde kunnen brengen, zoals men tax file number, bankrekening... Daar moet ik op wachten tot maandag. In ieder geval ben ik dus gaan wandelen, de stad wat verkennen... Ale ja verkennen, ben eigenlijk enkel de harbour bridge en the oprah house gaan bekijken> veel meer was niet echt een optie aangezien alles hier gigantisch is! kwou er al een picture tussenzetten, maar aangezien dat niet wil lukken en ik er zenuwachtig van word zal dat voor een andere keer zijn :)

Ik kan nog veel meer vertellen, maar het internet gaat het hier seffes begeven, dus bij deze.. tot morgen wrs (aangezien ik hier free op het internet kan en ik nog niet echt duistere of wildere plannen heb)

x

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey,

Ale au pair da stond u nu echt op het lijf geschreven... HEHE. Ben blij daget daar al wa goe zit. Maar zorg in ieder geval maar dat die foto's er op geraken e.

Knuffel
Bert

Anoniem zei

dana'ke!

leuk om zo snel al iets te lezen over u avonturen. "vrouwelijke cowboy", als da zo plezant is als het klinkt, zeker doen. amuseerdu en tot de volgende blog.
en zoals de vorige poster al zei: wij willen foto's zien!

x

Anoniem zei

Hey Dana,
'k ben blij da je goed aangekomen bent. hopelijk vind je snel een job. in elk geval veel plezier gewenst daar 'down under'
vele groetjes

xxx
Indira

Anoniem zei

hey kindje

oeps - en ik maar wachten op een mailtje, maar was vergeten naar je site te gaan kijken ...

blij dat je al heelhuids aangekomen bent, en wat je verder gaat doet wijst zich wel uit - no worries ...

mis je hier een beetje (kijk elke keer je kamer binnen als ik er passeer - die is trouwens al helemaal opgeruimd door Bob :-))

En als k het zo lees heb ik ook al een beetje heimwee naar Sydney - tel al af om zelf naar daar te gaan volgend jaar.

Have fun en dikke knuff,

Paps

Anoniem zei

heeey Dana,

leuk dat je het al naar je zin hebt. Hopelijk krijgen we leuke foto's te zien en nog meer afleveringen van "Dana Down Under" ;)
Groetjes uit het verre belgenland
Stijn & Marlies
xxx

Stephanie zei

Ha die Dana!!

Ben vandaag naar MAleisie gevlogen, nice place hier. vooral omda we in zo'n resort zitten, luxe alom. Minder nieuws is het weer, regen regen regen.... Sowieso komde gij bruiner terug dan mij ;-)

Anyways, ga een dutje doen, en mij morgen laten verwennen door massages etc..

Dikke kus

Ineke zei

Hey vriendinneke!

'k Ben super blij dat het daar allemaal ok is !!! Maar ik vind dat je toch moet overwegen om die au pair job te doen :) Da gaat u goed doen, manneke! Hehe!
Amuseert u nog maar super goed en ik kijk al uit naar het volgende bericht! Zoen, Ineke x

nDanny zei

Hoi Dana,
n Danny hier. Blij te horen dat alles goed gaat. Leuk om je verhalen te volgen. Zo zijn we ook een beetje daar. Hebben ook al zin om terug te gaan. Kijken uit naar je verdere avonturen. Grt xxx

Anoniem zei

hey Dana,

Veel plezier in Australië, ik hoop dat je er veel beleefd.

van uw nichtje Aïcha

Anoniem zei

hoi dana'ke,

blij te horen dat ge goe aankomen zijt. zoek nu maar rustig uit wat uw mogelijkheden zijn en vlieg er dan met veel plezier in! en vergeet vooral niet om het allemaal aan ons te laten weten.

dikke xxx
kevin

Ronny zei

Hoi Dana,
Zo ver en toch dichtbij met zo'n blogdink.
Tof om mee te volgen.
Qwerty klavier, ik op werk al 3 weken azerty met toetsen van Qwerty onder ni goe te krijgen, nog lastiger.
Amuseer u en hou ons op de hoogte.
nRonny

Anoniem zei

Hey Dana,

Het ziet er allemaal super leuk uit e, daar in het verre australië! Geniet er nog van en laat ons op de hoogte e :-)

Dikke kus

Jozefien
ps: al kikkers gezien? ;-)

Anoniem zei

Dana, nen tip: naar 't schijnt zoekt men daar ook nog aboriginals. Als dat geen uitdaging is héhé