woensdag 17 oktober 2007

Spannende dagen

Eeej iedereen,

Ik heb mezelf weer eens in de trobbels gebracht door mijn vergeetachtigheid :) Ben er zeker van dat er een paar eens goed gaan lachen en het TYPISCH mij gaan vinden, wat het eigenlijk ook echt is! Dus.. op een mooie ochtend in Sydney sta ik op en ga ik mijn verblijf verlengen in de hostel (Heb besloten nog tot volgende week in Sydney te blijven tot ik echt weet wat ik eerste wil doen). Ik kijk, zie en besluit dat ik niet genoeg cash meer heb om mijn verblijf te betalen. Geen probleem, ik ga gewoon geld afhalen... Verkeerd gedacht, wel een probleem: ik ben mijn bankkaart thuis vergeten :D haha best wel grappig (nu alleszins). Ok ik was niet echt in paniek, want ik kon nog 1 overnachting betalen zodat ik niet direct dakloos was. Haha dag 2 in Austr.
In principe moest ik gewoon de dag nadien (het was zondag) naar een austr. bank gaan, een rekening openen en mijn geld overzetten. Dus geen probleem.. weer verkeerd gedacht. Uiteraard realiseerde ik mij dat het een paar dagen kon duren eer ik mijn geld zou hebben. Dus.. ontwikkelingshulp vanuit het thuisland inroepen en papa bellen :) Visanummer gekregen en mijn verblijf al voor een week verlengen zodat ik niet op straat zou moeten slapen. Ok, ik had de nummer, wou het verlengen via het internet.. ging niet! Problemen met de boekingen via het internet. Geweldig! Papa ge;aild dat hij eens moest proberen en uiteraard (om nog maar eens mijn 'goede' start te bevestigen) lukte dat ook niet. Gelukkig deden de mensen van de receptie niet moeilijk en kon ik gewoon mijn verblijf verlengen, zolang ik maar zo snel mogelijk betaalde. Dus weer naar papa gemaild voor zijn faxnummer (hij moest via fax bevestigen dat hij via zijn visa mijn verblijf betaald) en hup weer even opgelucht.
Ondertussen was ik al naar de bank geweest, een account geopend en mijn geld proberen over te zetten. WEER probleem. Ik kreeg via mijn digipass het bericht dat de overschrijving onderzocht zou worden en tijd zou kosten. Nu als er 1 ding is dat ik niet had, was dat uiteraard tijd :) Goed, 1000 keer naar mijn bank gebeld, papa weer ingeschakeld (de mens heeft een paar dagen niet geslapen :S) en proberen te regelen. Ik kon de bank niet bereiken dus wou ik een fax sturen en de op die manier de opdracht geven om mijn geld zo snel mogelijk over te zetten, want op mijn cash geld kon ik niet echt meer rekenen) Dus ik met Marie (noors meisje dat ik hier heb leren kennen) heel de dag op schok om die fax te versturen. En ja je leest het goed: HEEl de dag en PROBEREN. Je kan al raden dat het niet lukte, lijn steeds bezet... Pff het begon er een beetje hopeloos uit te zien en het tijdsverschil helpt er niet echt bij. Uiteindelijk kon ik savonds de bank bereiken en kon ik alles uitleggen. Ik kreeg een ander faxnummer en jeeeeej de fax was verzonden in minder dan 30 seconden. OEF. Dan kreeg ik de geweldige mail van papa en de bank dat mijn geld er vrijdag zal opstaan!! Dus geen problemen meer nu. Haha, goed begin e!?

Ik ben mij in elk geval hier wel degelijk goed aan het amuseren. Heb al veel mensen leren kennen en kom vooral goed overeen met Marie. We gaan meestal samen op stap en werken nu ook voor de hostel. Het leverd geen geld op, maar wel gratis overnachtingen en als backpacker is dat even heilig :)

Voor de rest is het vandaag niet echt super weer, maar de voorbie dagen was het hier gemiddeld 33 graden. Netjes zou ik zo zeggen.

Ik heb al veel van de stad gezien en eindeloos veel km gestapt, 's avonds ben ik meestal bekaf en zitten we meestal wat te praten op het terras met iedereen die er bij komt zitten. Echt leuk om om te gaan met allemaal verschillende nationaliteiten. Ik erger mij alleen mateloos aan de hoeveelheid Duitsers die hier zitten. Niks tegen Duitsers, maar ze zijn hier echt wel massaal aamwezig, allemaal meisjes, allemaal au pairs en allemaal hokken ze samen en kunnen geen woorde engels spreken. Als je er iets aan vraagt zijn ze zo bang dat er bijna een ei uit hun g*t komt van de schrik om iets in het engels te zeggen. Achja, ik amuseer mij echt enorm en heb geen seconde spijt dat ik naar hier vertrokken ben!

Ik weet nog steeds niet goed wat ik eerst wil doen, maar de opties zijn al wel gehalveerd. ofwel ga ik eerst de east-coast doen, ofwel het hele cowboy-gebeuren, ofwel fruit plukken.. Tegen volgende week weet ik het wel. Wat de foto's betreft lukt het mij nog steeds niet, maar ik maak er zeker werk van.

Voor de rest is er ook nog een mottenplaag in Syndey en plaag is nog zacht uitgedrukt (dus nog geen kikkers gezien :) ) Echt walgelijk, als het donker wordt kan je nog amper buitenkomen of een mot is u al aan het aanvallen. Tot zover mijn eerste contact met walgelijke insecten en mijn verslag van de voorbije dagen.

Tot de volgende met meer spannende, hopelijk minder stresserende verhalen!

X

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Haha Dana toch, das weer typisch iets voor u hé :-d Maar allé, ik ben blij dat het uiteindelijk toch allemaal goed is afgelopen :-)

Het is fijn om af en toe iets van je te horen! Ikzelf surf soms meermaals per dag naar je blog om te zien of je nog nieuwe avonturen gepost hebt... en ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben ;-)

Voorts is het hier maar miezerig weer ... heel de dag regen en redelijk koud. Vanaf morgen zou het droger en zonniger worden, maar het blijft koud. Nuja, ik moet toch studeren en aan mijn thesis werken dus zoveel maakt het eigenlijk ook niet uit :-)

Ik wens je nog heel veel plezier ginder, en als ik jou was zou ik toch voor het cowgirl gebeuren gaan :-D Past echt volledig bij jou ;-)

Groetjes en tot hoors !!
x
Frank

p.s. voor dat etentje in 2010, zie al maar da ge geld genoeg opzij zet want ik ga NIET afwassen en ik denk ook niet dat het restaurant genoegen neemt met een fax ... ;-)

Anoniem zei

hey dana
hoop da je de volgende dagen meer geluk hebt :)
is leuk om te horen dat je het daar naar je zin hebt.
nog veel plezier ginder.
groetjes deborah

Stephanie zei

Oi Oi die Banaan! Hier Stefaan aka Bouwpoep!!! Da ge die bankkaart vergeten zij, had ik kunnen voorspellen :-)
Goe da ge al een vriendinneke hebt! Maar da ze maar ni zo tof is als mij, of anders kom ik wel is tot daar om alles uit te leggen aan Marie pipi...

Als er zo'n ei uit die Duitse poepers komt, wil ik da ge ze bewaart voor mij!

Anyways, ik nu filmpje zien me de papa.. Ben duizendmaal hard verbrand en toch smeer ik mij om de 10min in...

Have fun in da mottenland en take care of yourself mn lieve kitkund

dikke kus

Anoniem zei

Ode aan de vader :-)!
Misschien toch werk zoeken als fruitplukster? Volgens mij kun je daar niet zo veel vergeten als als koemeisje. Stel je voor dat je de helft van de kudde vergeet (of hoe noem je een troep kangeroes)? Of je lasso? Of kogels in die revolver? Of je paard? Of James Dean? Ik zou goed nadenken voor ik er aan begon! Of heb ik een te romantisch Sergio-Leone-beeld van cowboys? Zwem ze nog!

Anoniem zei

elabah,

leuk om te horen da ge al een job'ke hebt, en da ge al veel mensen hebt leren kennen. i.v.m. de duitsers: remember, "don't mention the war" éh. en euh... kheb al wa foto's gezien op uwe photobucket, maar ge staat er nergens op! "wij willen dana zien!"

ciao'kes...

Anoniem zei

Haha de matie!!! Zalig! :D Haha kvind echt lachen en zooo typisch u! Maar toch chance dat ge zo'n goede pa hebt zenne! Bangelijk trouwens da ge u er al zo goed amuseert! Da's waar ik voor hoopte zenne.
Maar matie, ik ga u morgen een uitgebreide mail sturen, want kmoet weer door!

Dikke kus! De matie

Anoniem zei

tja ja, al goed dat er een papa is - nooit zo veel telefoontjes en mailtjes gekregen van kindje ... :-)